Kipparit testaa raitiovaunulinjat


TEKSTI: Turkka Helin ja Lauri Vähä-Savo

Milloin ratikalla kannattaa matkustaa?

Aloituskappale on tunnetusti kaikkein vaikein osuus tekstiä. Jätämme sen siis kirjoittamatta.

Aamuyöllä kello viisi lähti ratikka Arabiasta. Hyppäsimme kyytiin Laten kanssa Paavalin kirkolta. Tehtävänämme oli testata ratikkalinjojen tunnelmaa. Olimme itse hyvissä tunnelmissa jo valmiiksi. Ratikassa oli yksi kanssamatkustaja. Vaikka kuinka yritimme, ei tämä nukkuva Suomen toivo lähtenyt meidän kanssamme laulamaan Aikuista naista. Yrityksiimme kuului myös Den glider in ja Tinakenkätyttö. Kuskikaan ei ollut järin innostunut. 0/5 ei testata uudestaan.

Seuraavaksi päätimme kokeilla aamuratikkaa. Kello puoli kahdeksan hyppäsimme lasipalatsin pysäkiltä kyytiin. Aamutokkurassa olleet työmuurahaiset eivät olleet kovin innostuneita, kun yritimme nostattaa tunnelmaa nokkelilla letkautuksillamme ja kauniilla serenaadeillamme. Eikä kukaan edes suostunut maistamaan meidän omalla reseptillä tehtyä aamukahviamme. Kuski ei myöskään suostunut odottamaan, kun yritimme saada pysäkiltä ihmisiä mukaamme. Yritimme juosta ratikkaa kiinni, mutta eihän se odottanut. Ei tällainen nyt vetele. Ei jatkoon.

passengers-1150043_1920
Miksi lattialla konttaamista ei katsota hyvällä?

Kello neljän ruuhkalinja? Siellä ainakin on ihmisiä. Päätimme kokeilla seuraavaksi piristää ihmisten päivää pitkän uurtamisen jälkeen. Kanssamatkustajat vaikuttivat jotenkin ärtyneiltä, kun yritimme yleisösurffata ratikan läpi. Myöskään ilmeisesti lattialla konttaamista ei katsota liian hyvällä. Varsinkaan, kun yrittää päästä jonkun jalkojen välistä läpi. Kuski ei antanut meidän soittaa muusiikkiakaan ratikan kaiuttimista. Ihme heppu…

Ei nuo kanssaihmiset nyt oikein vakuuta. Mitenköhän käy, jos otetaan oma porukka mukaan? Saadaankohan me parempi tunnelma aikaiseksi ratikassa?

Fuksien Ratikka-ajelu tänään kello 19:00

(Visited 369 times, 1 visits today)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*